Petlas’ın imajı türbülansa girdi: Mehmet Muzaffer Asteğmen gitti, uçakta kavga çıkaran patron geldi

Markaların İmaj Çelişkisi

Markaların, kendilerini kamuoyuna tanıtırken vurguladıkları değerler ve imajları, genellikle reklamlar aracılığıyla yansıtılır. Markalar, sadece bilinirliklerini artırmakla kalmaz, aynı zamanda arzu ettikleri imajı da reklamlarında yansıtmaya çalışırlar. Ancak bazen, gerçek hayatta yaşanan olaylar markaların oluşturduğu imajla çelişebilir.

Petlas markasının yaşadığı imaj çelişkisi ise son günlerde gündemde. THY Dubai-İstanbul uçağında yaşanan olayda Petlas Yönetim Kurulu üyesi Abdulkadir Özcan’ın tutumu, markanın reklamlarında yansıttığı imajla çelişti.

Petlas, televizyon reklamlarında Çanakkale Savaşı’nın kahramanı Asteğmen Mehmet Muzaffer’in hikayesi üzerinden markasını tanıtıyordu. Mehmet Muzaffer, Kurtuluş Savaşı’na katılarak tarihe geçen kahramanlardan biriydi. Ancak gerçek hayattaki olay, Petlas Yönetim Kurulu üyesinin tutumunda tüyler ürpertici bir çelişki yarattı.

Asteğmen Mehmet Muzaffer, Çanakkale Savaşı sırasında ordunun ihtiyacı olan lastikleri temin etmekle görevlendirilmişti. Paraya sıkışan Mehmet Muzaffer, sahte para yaparak lastikleri satın alıp cepheye götürmüştü. Üstelik yaptığı sahte paranın üzerine “Bedeli kanla ödenecektir” yazmıştı.

Markaların oluşturmak istedikleri imaj, gerçek hayattaki olaylarla çeliştiğinde ortaya karmaşık bir durum çıkabilir. Petlas markası da bu çelişkiyi yaşayarak gerçeklikle yüzleşmiş oldu.

Görünen o ki, markalar imajlarını oluştururken dikkatli olmalı ve reklamlarında yansıttıkları değerleri gerçek hayatta da temsil edebilmeliler. Petlas gibi markaların, imajlarını oluştururken gerçeklikten uzaklaşmamaları önem taşıyor.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir